Friday, January 13, 2012

IMPRESSIONISM ..အေၾကာင္း နည္းနည္းေျပာမယ္။

IMPRESSIONISM ..အေၾကာင္း နည္းနည္းေျပာမယ္။

 

Quantcast
ျပင္သစ္ ပန္းခ်ီေက်ာ္ၾကီး မိုးေနး ( CLAUDE MONET ) – 1840- 1926 ၇ဲ ့
IMPRESSION SUNRISE လို ့အမည္ရတဲ့ ပန္းခ်ီကား တစ္ခ်ပ္ကို အစြဲျပဳျပီး ေပၚေပါက္ခဲ့တဲ့ ၀ါဒ တစ္ခု ၇ွိပါတယ္။
ေမာ္ဒန္ ပန္းခ်ီ ( ေမာ္ဒန္အနုပညာသမိုင္း ) မွာ ထည္ ့မေျပာလို ့မျဖစ္တဲ့ အင္ပရက္ရွင္၀ါဒ
( IMPRESSIONISM ) ပါပဲ..။
အေဟာင္းေတြနဲ ့ အဆက္ျဖတ္ျပီး.. လမ္းခြဲ ေဖာက္ထြက္လိုက္တဲ့ လွဳပ္ရွားမွဳတစ္ခု လို ့ ဆိုရမွာပါ။
အင္ပရက္ရွင္၀ါဒီေတြ ( IMPRESSIONIST ) ေတြက သဘာ၀ေလာက ထဲက အရာေတြကို ပန္းခ်ီ ေရးဆြဲရာမွာ..
အဲဒီအရာေတြ..အေပၚ က်ေရာက္ေနတဲ့ အလင္း ..အေရာင္ …အရိပ္ေတြ ကိုပဲ…အမိအရ ဖမ္းျပီး…ေရးဆြဲရမယ္..တဲ့ ။
အလင္းေတြရဲ ့ လွဳပ္ရွားေျပာင္းလဲမွဳေၾကာင့္..အေရာင္..အရိပ္ေတြလည္း လိုက္ပါ ေျပာင္းလဲ..ရပါတယ္။
အဲဒီ လွဳပ္ရွားမွဳရဲ ့…တဒဂၤ တစ္ခဏေလးကို ( တဒဂၤ တစ္ခဏေလးအတြင္း )
ျဖစ္ေပၚတဲ့ လွဳပ္ရွားမွဳ..( အလင္း ..အေရာင္..အရိပ္..) ေတြကိုပဲ…
အမိအရ ဖမ္း ေရးဆြဲၾကပါတယ္။
အဲဒါကသာ အဓိက ပဲ…တဲ့။
အဲဒီလို ေရးဆြဲျခင္းရဲ ့အက်ိဳးဆက္ကေတာ့..
( အလင္း ..အေရာင္ ….အရိပ္ေတြကိုပဲ..အဓိက ထားေရးဆြဲေတာ့..)
အေၾကာင္းအရာ ( SUBJECT / MATTER ) ေတြရဲ ့ အေရးပါမွဳ…ေလ်ာ့က်သြားပါျပီ။
သူတို ့ ၀ါဒ အရ ပန္းခ်ီကားထဲက အရာ၀တၳဳက ဘာမွ အေရးမၾကီးဘူး။ ျမင္းတစ္ေကာင္ ျဖစ္ျဖစ္..၊
ပန္းတစ္ပြင့္ျဖစ္ျဖစ္..၊ ေရေနြးအို းတစ္လံုးပဲ..ျဖစ္ျဖစ္.. အေရး မၾကီးဘူး..။ သူတို ့အဖို ့ အေရးၾကီးတာက..
အလင္း…အေရာင္…အရိပ္ေတြရဲ ့ လွဳပ္ရွားေျပာင္းလဲမွဳ……။
စာေပနယ္မွာ ဆိုရင္လည္း…. ဇာတ္လမ္းတို ့ ၊ ဇာတ္ေကာင္…တို ့ရဲ ့အေရးပါမွဳက
ေလ်ာ့က်သြားျပီး… ဖန္တီးသူရဲ ့ စိတ္အစဥ္မွာ…တဖ်တ္ဖ်တ္ ျဖစ္ေပၚသြားတဲ့ စိတ္ကူးအာရံဳေတြကိုသာ
အမိအရ ဖမ္းဆုပ္နိုင္ဖို ့ ၾကိဳးစားလာၾကပါျပီ..။
ေမာ္ဒန္ ၀တၳဳတိုေတြမွာ…ဇာတ္လမ္း မဲ့ လာပါတယ္။ ဇာတ္ေကာင္ သရုပ္ေဖာ္မွဳ ေ၀..၀ါး လာပါတယ္။
ေသခ်ာတာကေတာ့…. အင္ပရက္ရွင္၀ါဒ ေပၚေပါက္လာျပီး ေနာက္ပိုင္းမွာ…
အစဥ္အလာေဟာင္း ၊ စံသတ္မွတ္ခ်က္ အေဟာင္းေတြကို ခ်ိဳးဖ်က္ျပီး..
လမ္းရိုးၾကီးက ခြဲထြက္လိုက္တဲ့ အနုပညာရွင္ေတြ…၊
လမ္းရိုးက ခြဲထြက္ ထားတဲ့ အနုပညာပစၥည္းေတြ….
အရွိန္အဟုန္ျပင္းစြာ….
ျဖစ္ေပၚလာၾကတာပါပဲ..။
အနုပညာဆိုတာကို ဖန္တီးျခင္းတစ္ခု ( CREATION ) အျဖစ္ ျမင္နိုင္သူ ဆိုရင္…
အင္ပရက္ရွင္၀ါဒ ေပၚေပါက္ အားေကာင္းလာျခင္းကို မမုန္းနိုင္ပါဘူး…။
_______________________________________________
ကၽြန္ေတာ္ ခ်စ္တဲ့အရာေတြ ထဲမွာ… အင္ပရက္ရွင္၀ါဒ ( IMPRESSIONISM ) လည္း ပါ…ပါတယ္။
______________________________
ဒီ၀ါဒ ကို အာလံုးလည္း ၾကားဖူး သိဖူးၾကလိ္မ့္မယ္ ထင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ကၽြန္ေတာ္ သေဘာက်မိတဲ့
အနုပညာဆိုင္ရာ အေတြးအေခၚ အခ်က္အလက္ တစ္ခုကို တို ့…ထိ ေဖာ္ျပတာပါ။
အတြန္ ့တက္ ေဆာင္းပါး..လို ့ ထင္ရင္လည္း ထင္သြား နိုင္ပါတယ္။
________________________________________
ဘာပဲ..ေျပာေျပာ
အနုပညာ ေလာက တိုးတက္ဖို ့ရည္ရြယ္သူေတြ ဟာ…
အနုပညာအေၾကာင္းေတြ..ေျပာေနရမယ္..လို ့
ကၽြန္ေတာ္ ယူဆပါတယ္။ ။
_________________________________
( အတြန္ ့တက္…၀ါက် )
ဒီ၀ါက်ကေတာ့ အတြန့္တက္ ၀ါက် ပါ။
ကၽြန္ေတာ့္ ရဲ ့ ဒီ ေဆာင္းပါးမွာ သံုးထားတဲ့..IMPRESSIONISM ဆိုတဲ့ စကားလံုးကို
DICTIONARY ( အဂၤလိပ္ျမန္မာ အဘိဓါန္ ထဲ့မွာ ဖြင့္ဆိုထားတဲ့ အဓိပၼါယ္.မ်ားအတိုင္း သံုးဖို ့ မရည္ရြယ္ပါဘူး။)
IMPRESSIONISM ကို IMPRESSIOMISM ဆိုတဲ့ စကားလံုးအတိုင္းပဲ….သံုးခ်င္ပါတယ္ ။
သမားစဥ္ဆက္ လည္း အင္ပရက္၇ွင္ ၀ါဒ လို ့ပဲ..ေခၚေ၀ၚသံုးစြဲၾကတာ မွတ္သားခဲ့ရပါတယ္။
————————————
ေလးစားစြာ..ျဖင့္…
အလင္းဆက္
alinsett.art@gmail.com
ေအာက္မွာ…တာရာမင္းေ၀ရဲ ့ကဗ်ာ တစ္ပုဒ္ကို ေဖာ္ျပခ်င္ပါတယ္ ။
ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ စာေမးပြဲ
အဲဒီစာအုပ္က
သူ႔ကုိယ္သူကဒ္ထူအကၤ် ီနဲ႔ျပန္ခ်ဳပ္တယ္
အဘိဓါန္ နဲနဲလုပ္မလို႔တဲ့ … ။
စီးကရက္ကေျပာတယ္
သူ႔ကို ႏွဳပ္ခမ္းဖ်ားမွာ တပ္ရင္တပ္ပါ
တံေတြးနဲ႔ လာမကပ္ပါနဲ႔ … တဲ့
( ဟုတ္ေတာ့လည္း ဟုတ္ပါတယ္ေလ )
ဖိနပ္က
ေလွကားေျခရင္းမွာ ရပ္တယ္
သူ႔အေမက
အလွဴအိမ္ေတြဖက္ မသြားဖို႔မွာထားတယ္ ။
တီ .. တီ .. တီ
နာရီက သူ႔ကိုယ္သူ ႏွိဳးစက္ေပးခ်င္လွျပီ
မ်က္မွန္က ႏိုးျပီး မ်က္လံုးက မႏိုးဘူး
ဆိုးလိုက္တာ ။
ေဂါက္သီးရိုက္တံကလည္း
ေျမၾကီးထရံမွာ သူ႔ကိုခ်ိတ္ထားလိုက္ပါတဲ့
“က်င္း” ေတြကို နာခံရတာ “က်ဥ္း” တယ္ဆိုပဲ … ။
ေဆးပုလင္းကို စားပြဲေပၚ တင္ထားလိုက္ေတာ့
ေဖာ့ဆိ႔ုလို
ကြ်န္ေတာ့္ကို လြတ္လပ္ခြင့္ေပးပါ … ။
အဲဒီမွာ
ခင္ဗ်ားအတြက္ ေျခၾကြခ
လမ္းေလွ်ာက္ျပလိုက္စမ္းပါ
ဆင္မ ယဥ္သာ … ။

မွတ္ခ်က္။   ။
ဆရာ အလင္းစက္ရဲ႕ ေဆာင္းပါးေလးတစ္ပုဒ္ပါ။

No comments:

Post a Comment

ခြေလှမ်းတွေအဲဒီမှာ ရပ်ပါ

စိုးထိတ်စရာလား။ ဟိုဝေးဝေးက အတိတ်မှာထားခဲ့သူကို ရုတ်တရက်တွေ့လိုက်တာနဲ့ နှင်းခဲတွေလို အေးစက်သွားတဲ့ဖူး အဖြစ်က ရယ်တော့ ရယ်ချင်စရာ အကောင်းသား။...