Friday, December 2, 2011

ဇာတ္လမ္းမေရးခင္ ဇာတ္ကြက္ကုိႀကိဳတင္ေရးသင့္ပါသလား


PDF
Print
E-mail

Written by ၀င္းၿငိမ္း   
Saturday, 28 May 2011 12:25


http://www.shweamyutay.com/images/news/s_june11/winnyein.jpgစာေရးဆရာ အမ်ားစုက ၀တၳဳ တစ္ပုဒ္ကို မေရးခင္ ပါ၀င္မယ့္ ဇာတ္ကြက္မ်ားကို ႀကိဳတင္ ခ်ေရးထား တတ္ၾကတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ သိထားေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ အဲဒီလို မေရးပါဘူး။
စိတ္ကူးတစ္ခု ေပၚလာၿပီ ဆိုရင္ စေရးေတာ့တာပဲ။ အဲဒီလို စာေရးနည္းဟာ မွန္ကန္ ပါသလား သိခ်င္ပါတယ္။

စာေရးဖို႔ ၀ါသနာပါ သူတစ္ေယာက္ရဲ႕ အဲဒီ ေမးခြန္းကို ဆရာမ Brandi Reissenweber က ေအာက္ပါအတိုင္း ေျဖၾကား ေပးပါတယ္။ ဆရာမရဲ႕အေျဖကို ေျပာမျပခင္ ဆရာမ အေၾကာင္းကို မိတ္ဆက္ ေပးခ်င္ပါတယ္။ ဆရာမ  Brandiက ဂ်ာနယ္ေပါင္း မ်ားစြာမွာ စာေရးသားျခင္း ဆိုင္ရာ ေဆာင္းပါးမ်ားကို ေရးသား သူျဖစ္တဲ့အျပင္ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုရဲ႕ နာမည္ႀကီး တကၠသိုလ္ႀကီး မ်ားမွာ စာေရးသားျခင္း အတတ္ပညာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ သင္ၾကား ပို႔ခ်ေနသူ တစ္ဦး ျဖစ္ပါတယ္။ ေလာေလာဆယ္မွာ အီလီႏိြဳက္ တကၠသိုလ္မွာ ဧည့္ပါေမာကၡ အျဖစ္ ပို႔ခ် ေပးေနသူ ျဖစ္ပါတယ္။

ေမးခြန္းနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ဆရာမရဲ႕ အေျဖကေတာ့...

၀တၳဳတစ္ပုဒ္ ေရးသားရာမွာ ဘယ္လိုနည္းနဲ႔ ေရးရမယ္ ဆိုတဲ့ ပံုေသကားက် နည္းရယ္လို႔ မရွိပါဘူး။ စာေရးဆရာ တစ္ေယာက္ခ်င္းက သူတို႔ စိတ္သန္သလို နည္းမ်ဳိးစံုနဲ႔ ေရးသား ေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အေရးႀကီးတာက ဘယ္နည္းနဲ႔ ေရးျဖစ္သည္ ျဖစ္ေစ ၀တၳဳတစ္ပုဒ္ ျဖစ္သြားဖို႔သာ အဓိက ျဖစ္ပါတယ္။

တခ်ဳိ႕ စာေရး ဆရာမ်ားက သူတို႔ေရးမယ့္ ၀တၳဳ အေၾကာင္းကို ႀကိဳတင္ သိရွိထားၾကၿပီး တခ်ဳိ႕ကေတာ့ တစ္ပိုင္းတစ္စကိုသာ သိရွိကာ အစအဆံုး မသိတတ္ၾကပါဘူး။ ကၽြန္မက Letterpress လို႔ အမည္ ေပးထားတဲ့ ကၽြန္မ ဘေလာ့ဂ္ အတြက္  Stacey Richter ကို အင္တာဗ်ဴး ေမးပါတယ္။ သူက Twin Study နဲ႔ ဇာတ္လမ္း မေရးခင္ ဇာတ္ကြက္ကို ႀကိဳတင္ေရးသင့္ပါသလား My Date With Satan ဆိုတဲ့ ၀တၳဳတို ေပါင္းခ်ဳပ္ႏွစ္အုပ္ ထုတ္ေ၀ေပးသူ ျဖစ္ပါတယ္။ Stacey က ကၽြန္မ ေမးခြန္းကို ေျဖၾကားတဲ့ ေနရာမွာ သူ႔အေနနဲ႔ ေရးစရာ အေၾကာင္းအရာကေလး တစ္ခု ရသြားရင္ ၀တၳဳတို တစ္ပုဒ္ကို စေရးတာပဲလို႔ ဆိုတယ္။ ဒီ၀တၳဳက ဘယ္လို အဆံုးသတ္ သြားမယ္ဆိုတာကို သူကိုယ္တိုင္ အစအဆံုး မသိဘူးလို႔ ေျဖၾကားခဲ့ပါတယ္။

“ကၽြန္မ အေနနဲ႔ ေရးေနတဲ့ ၀တၳဳဟာ ဘယ္ကို ဦးတည္ေနတယ္ ဆိုတာ သိပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ ဘယ္မွာ အဆံုးသတ္မယ္ ဆိုတာေတာ့ မသိပါဘူး။ ကၽြန္မက ၀တၳဳေရးရင္ ပဋိပကၡ ကေလး တစ္ခုနဲ႔ အစျပဳတတ္ ပါတယ္။ စိတ္ထဲမွာ ေပၚလာတဲ့ အဲဒီ ပဋိပကၡကေလးက ဘယ္ကိုဦးတည္ သြားရမယ္ ဆိုတာ ကၽြန္မကို လမ္းၫႊန္ ေပးတယ္။ အလယ္ပိုင္းေလာက္ အထိေပါ့။ အဲဒီအထိ ေရးၿပီးရင္ေတာ့ ဘယ္လို အဆံုးသတ္ရမလဲ ဆိုတဲ့ အပိုင္းကို  ကၽြန္မ စဥ္းစားရတာေပါ့။ ရံဖန္ရံခါမွာေတာ့ ကၽြန္မက ကၽြန္မ ႏွစ္သက္တဲ့ ဇာတ္ေကာင္စ႐ိုက္ တစ္ခုနဲ႔ စတတ္ပါတယ္။ ဒါလည္း ျဖစ္ေတာ့ ျဖစ္သြားတာ ပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ အမ်ားအားျဖင့္ အဲဒီလို စျဖစ္တဲ့ ၀တၳဳေတြဟာ ကၽြန္မ စိတ္တိုင္းမက် ျဖစ္ၿပီး ေခ်ာင္ထိုး ထားခဲ့ရတာေတြ မ်ားပါတယ္”လို႔ ေျဖၾကားခဲ့ပါတယ္။

Writer မဂၢဇင္းမွာ ေဖာ္ျပေလ့ ရွိတဲ့ Writer’s Workshop မွာ ၀တၳဳတိုနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး Gotham နဲ႔ Hannah Tinti တို႔ ေဆြးေႏြးခန္းကိုလည္း ဖတ္ဖူးပါတယ္။ Hannah က Animal Crackers ေခါင္းစဥ္နဲ႔ ၀တၳဳတို ေပါင္းခ်ဳပ္ တစ္အုပ္ ထြက္ဖူးသလို The Good Thief လံုးခ်င္း ၀တၳဳလည္း ေရးခဲ့ဖူးသူ ျဖစ္ပါတယ္။ Hannah က သူမ အေနနဲ႔ ၀တၳဳေရးတဲ့ ေနရာမွာ ဘယ္ေတာ့မွ ႀကိဳတင္ၿပီး ဇာတ္ကြက္ခ်ေလ့ မရွိဘူးလို႔ ဆိုခဲ့ပါတယ္။

“ကၽြန္မ ဘယ္ေတာ့မွ ၀တၳဳတစ္ပုဒ္ အတြက္ ဇာတ္အက်ဥ္း ေရးေလ့ မရွိပါ ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ခ်ေရးတဲ့ ေနရာမွာ ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ျဖည္းျဖည္းခ်င္းနဲ႔ စဥ္းစားရင္း ေရးသြားေလ့ ရွိပါတယ္”လို႔ ဆိုပါတယ္။ သူမ ေရးသားခဲ့တဲ့  Home Sweet Home ၀တၳဳမွာ ဆိုရင္ လူသတ္မႈ တစ္ခုနဲ႔ ၀တၳဳကို စဖြင့္ခဲ့ပါတယ္။

ဒါနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ သူ ေျပာျပတာက...
“ကၽြန္မ ၀တၳဳ စဖြင့္ဖြင့္ခ်င္းမွာ လူသတ္မႈနဲ႔ စလိုက္တယ္။ ဒီေတာ့ ဒီ၀တၳဳဟာ ဇာတ္ကြက္နဲ႔စတဲ့ ၀တၳဳလို႔ ေျပာရမွာေပါ့။ ၀တၳဳမွာ Pat နဲ႔ Clyde တို႔ အသတ္ ခံထားရတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဘယ္သူ သတ္သြားသလဲဆိုတာ ကၽြန္မကိုယ္တိုင္ စိတ္ကူး မရွိေသးဘူး။ ဇာတ္ေကာင္ေတြရဲ႕ စ႐ိုက္ကို တျဖည္းျဖည္း ေရးသား ရင္းကေန အေသးစိတ္ အခ်က္အလက္ မ်ားက အသတ္ခံရျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းရင္း မ်ားကို ေပၚလာေစပါတယ္။ အဲဒီ အေၾကာင္းေတြကို အေျခခံၿပီး လူသတ္ တရားခံဟာ ဘယ္သူလဲ ဆိုတာ ကၽြန္မ ကိုယ္တိုင္ စိတ္ကူး ရလာေစခဲ့ပါတယ္။ လူသတ္မႈကို ေျဖရွင္း လိုက္တာနဲ႔ တရား ခံဟာ အလိုလို ေပၚလာပါတယ္။ သတ္ ရျခင္းအေၾကာင္း ခိုင္လံုေအာင္ ကၽြန္မဘက္က လိုအပ္တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြ ကိုေတာ့ ျဖည့္ဆည္း ရတာေပါ့။ ဒါကလည္း သိပ္ေတာ့ မခဲယဥ္းပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ ၀တၳဳထဲမွာ ပါတဲ့ ဇာတ္ေကာင္မ်ားရဲ႕စ႐ိုက္အရ ေပၚလြင္ ေနလို႔ပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္မ အေနနဲ႔ ေနာက္ထပ္ ဇာတ္ကြက္ ျဖည့္ဖို႔ေတာင္ မလိုအပ္ေတာ့ပါဘူး”လို႔ ေျဖခဲ့ပါတယ္။

တခ်ဳိ႕ ဆရာမ်ားက ဇာတ္ကြက္ကို ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ ေရးသားထားတဲ့ အတြက္ ေရွ႕ျဖစ္မယ့္ ဇာတ္ကြက္ကို စဥ္းစားစရာ မလိုေတာ့ဘဲ ဇာတ္လမ္းထဲမွာ ဇာတ္ေကာင္မ်ား ေျပာၾကားတဲ့ စကားမ်ားကို သာ ထိေရာက္တဲ့ စကားလံုးမ်ား ျဖစ္ေအာင္ စဥ္းစားဖို႔ပဲ လိုပါေတာ့တယ္။  စာေရးသူက ဇာတ္လမ္းထဲမွာ စီး၀င္ ေမ်ာပါသြားၿပီး ဇာတ္ေကာင္ တစ္ေယာက္ခ်င္းရဲ႕စ႐ိုက္ေပၚမွာ တိက်တဲ့ ဇာတ္ကြက္ေတြနဲ႔ ေရးသြားမယ္ ဆိုရင္ ကိုယ့္၀တၳဳရဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္ကို တိက်စြာ ေရာက္ရွိသြားေအာင္ ေရးႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ၀တၳဳတစ္ပုဒ္ ေရးသားတယ္ ဆိုတာက ၀တၳဳထဲမွာ ျဖစ္ပ်က္တဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြကို ကိုယ္တိုင္ ခံစားႏိုင္ၿပီး တခ်ဳိ႕ အျဖစ္အပ်က္မ်ားမွာ ကိုယ္တိုင္ မခံစားႏိုင္ေပမယ့္ စိတ္ကူးနဲ႔ ခံစား သြားႏိုင္ပါတယ္။

ဇာတ္ကြက္ ႀကိဳတင္ေရးတဲ့ ဆရာမ်ား အေနနဲ႔ ဇာတ္အဖြင့္မွာ ကိုယ္ႀကိဳတင္ ၾကံစည္ထားတဲ့ ဇာတ္ကြက္ထဲကို ၀င္ သြားေအာင္ ပရိသတ္ စိတ္၀င္စားမယ့္ အဖြင့္မ်ဳိး ျဖစ္ဖို႔ လိုပါတယ္။ တစ္ခါ တစ္ရံမွာ ကိုယ္စိတ္ကူး ထားတာက တစ္မ်ဳိး၊ အဖြင့္မွာ ေရးလိုက္တာက တစ္မ်ဳိး ျဖစ္ေနရင္ ေစာေစာက ႀကိဳတင္ ၾကံစည္ထားတဲ့ ဇာတ္ကြက္ထဲကို စိတ္ တိုင္းက်၀င္လာေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဇာတ္ကြက္ႀကိဳတင္ ေရးသူမ်ား အေနနဲ႔ ကိုယ့္ရည္မွန္းခ်က္ကို ေပါက္ေျမာက္ေအာင္ ေရးႏိုင္ဖို႔ သတိ ထားသင့္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ စာေရး ၀ါသနာ ပါသူမ်ား အေနနဲ႔ ၀တၳဳ ေရးေတာ့မယ္ ဆိုရင္ ဇာတ္ကြက္ကို အရင္ ေရးရမွာလား၊ မေရးရဘူးလား ဆိုတာ သံသယ ပြားမ်ား မေနပါနဲ႔။ ကိုယ္ေရးတတ္သလို ေရးပါ။ ေရးပါမ်ားသြားရင္ ဘယ္နည္းက ကိုယ့္အတြက္ ပိုအဆင္ေျပတယ္ ဆိုတာ ကိုယ့္ဘာသာ နားလည္ လာပါလိမ့္မယ္။ အေရးႀကီးတဲ့ အခ်က္ကေတာ့ ကိုယ္ရထားတဲ့ စိတ္ကူးလမ္းေၾကာင္းကေန ေသြဖည္ မသြားေအာင္ ကိုယ့္ကေလာင္ကို ထိန္းႏိုင္ဖို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေသြဖည္ သြားၿပီဆိုတာ သိတာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ ျပန္ထိန္းႏိုင္ရပါမယ္။

ဒါေၾကာင့္ ၀တၳဳတစ္ပုဒ္ အတြက္ ဇာတ္အက်ဥ္း(သို႔မဟုတ္) ဇာတ္ကြက္ ေရးသားျခင္းဟာ ရည္မွန္းခ်က္ကို ေပါက္ေျမာက္ေအာင္ မေရးႏိုင္ေသးသူမ်ား အတြက္ေတာ့ အထိန္းအကြပ္ ျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္။ ႀကိဳတင္မေရးခ်င္သူမ်ား အတြက္ကေတာ့ စိတ္ေပါက္ေျမာက္ရာ အတိုင္း ေရးလိုက္တဲ့ စာမူဟာ ပထမ စာမူၾကမ္းသာ ျဖစ္သင့္ပါတယ္။ ကိုယ္တိုင္ ျပန္စိစစ္ၿပီး ျဖဳတ္သင့္တာျဖဳတ္၊ ျဖည့္သင့္တာျဖည့္ လုပ္လိုက္မွသာ ၀တၳဳေကာင္း တစ္ပုဒ္ ျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္။
ႏွစ္ေၾကာင္းေရး တစ္ေၾကာင္းျခစ္ စနစ္ကို က်င့္သံုးႏိုင္တဲ့ ၀ါသနာရွင္မ်ား ျဖစ္ႏိုင္ၾကပါေစ။

၀င္းၿငိမ္း
(ေရႊအျမဳေတ မဂၢဇင္း၊ဇြန္လ ၂၀၁၁)
ေရႊအျမဳေတ ဆုိက္ဒ္မွာ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္

No comments:

Post a Comment

ခြေလှမ်းတွေအဲဒီမှာ ရပ်ပါ

စိုးထိတ်စရာလား။ ဟိုဝေးဝေးက အတိတ်မှာထားခဲ့သူကို ရုတ်တရက်တွေ့လိုက်တာနဲ့ နှင်းခဲတွေလို အေးစက်သွားတဲ့ဖူး အဖြစ်က ရယ်တော့ ရယ်ချင်စရာ အကောင်းသား။...